zaterdag 8 juni 2013

Maak gebruik van de Ochtend vóór de Versnippering toeslaat

In het kader van de Goddelijkheidstraining (1) kom je in de interactie met mensen allerlei zaken tegen. Soms verwerk ik de ontwikkelingen op de hoofdsite (2), en soms verwerk ik ze hier. Deze site krijgt dan meer een losser karakter, als een soort van notitie-ruimte bij de hoofdsite.

Werk van Siegfried Zademak (3)
Het idee van de vergoddelijking van jezelf is dat je leert meer bezieling in je leven toe te laten. Deze bezieling kan onder bepaalde omstandigheden beter nestelen dan onder andere omstandigheden. Daarbij ligt het natuurlijk ook nog aan de persoon of bepaalde zaken gunstig zijn of niet.

Voor de tips die op deze site verschijnen geldt dat ook dat je ze niet als 'in steen gebeiteld' moet beleven, maar als mogelijkheden: test zelf maar uit of je er wat mee hebt of niet.

PRE-VERSNIPPERD DINGEN UITWERKEN IN DE OCHTEND
Wat bij mij erg goed werkt is om een nieuw idee meteen in de ochtend uit te werken. Daarbij heb ik mezelf aangeleerd dat ik dan ook beter nog niet kan gaan ontbijten of douchen. Als ik dan het idee in een webartikel of een lokaal document wil uitwerken, dan is het ook van belang dat ik de digitale poorten verder gesloten houd. In de zin dat ik nog geen mail kijk, niet nog even wat nieuwssites ga bekijken of andere dingen op internet. Ook houd ik het slot nog op de smartphone.

Op deze manier zou je beter eventuele informatie uit je droomwereld kunnen verwerken. Daarnaast wordt er 's nachts ook allerlei onbewuste informatie verwerkt tot brokjes die door het bewustzijn aangeraakt kunnen worden, en dan vooral als je ook allerlei vragen hebt gesteld voordat je ging slapen, of met allerlei vragen hebt rondgelopen gedurende de dag.

Als je dan uiteindelijk je stukje hebt geschreven dan kun je de sluizen van de versnippering openzetten en kun je je innerlijke wereld laten vollopen met de gebruikelijk externe prikkels.

Veel mensen hebben natuurlijk niet de luxe om iedere ochtend zomaar even de tijd te nemen om wat innerlijk werk te doen. Het is dan ook een idee om - al is het maar tien minuten - dingen in te spreken via je smartphone in een spraakbestand, die je dan op een later tijdstip zou kunnen uitwerken.

Update 10 december 2013: In een artikeltje van BBC las ik ook over het idee dat de creativiteit sterk kan pulseren is bij het ontwaken. In dat artikel (4) wordt een link gelegd met de baanbrekende werking van dromen.

NOTEN
(1) http://noetiek.wordpress.com/2013/06/04/het-goddelijke-aardingsproject/
(2) http://noetiek.wordpress.com/
(3) http://www.liveinternet.ru/users/pmos_nmos/post85199058/
(4) http://www.bbc.com/future/story/20131205-how-sleep-makes-you-more-creative

1 opmerking: