maandag 8 juli 2013

Kun je de Kleuren van een Boek aanvoelen?

Afstemmen, afstemmen en nog eens afstemmen. Dat zijn toch wel drie sleutelwoorden in het noëtische verkenningswerk. Je kunt je afstemmen op mensen, dieren, gevoelens, herinneringen, onderwerpen (zie bijv Sociaal Ideëel Magnetisme, 1) en toen ik vandaag een bepaald boek in de hand nam, leek het wel alsof ik me spontaan kon afstemmen op dat boek.

afkomstig van favim.com - maker onbekend
En dan heb ik het natuurlijk niet zozeer over het fysieke boek en haar vormgeving. Nee, ik heb het meer over dat ik echt het gevoel had dat het mogelijk zou zijn om via dat specifieke boek contact te leggen met de schrijver van het boek, danwel de gevoelens en gedachten die erin verwoord zijn. Stel je toch eens voor dat zoiets echt mogelijk zou zijn!

In de tijd dat ik nog gekke boeken las was er eens een vrouw die beweerde dat ze in contact stond met dolfijnen, en die dolfijnen vertelden haar dat zij het vermogen hadden om in een seconde een film met al haar gedachten te 'vatten', evenals een boek of een artikel. Het was volgens hen slechts een kwestie van afstemming en dan resoneerde alle informatie als het ware meteen het bewustzijn in.

Mocht je iets van dit verschijnsel herkennen laat het me dan weten.

NOTEN
(1) http://noetiek.wordpress.com/2013/06/07/ideeel-sociaal-magnetisme-via-een-onderwerp/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten