vrijdag 22 september 2017

Het Bewust In- en Uitfaden van Activiteiten

Het respecteren van de binnenwereld en al haar dynamiek, is in deze tijd vol met externe prikkels een uitdaging op zich. Momenteel is het voor mij in ieder geval vaak het geval dat er een haast continue stroom van prikkels van buiten komt, tezamen met een hoop zaken die geregeld moeten worden.

Je zou je er helemaal uit kunnen terugtrekken, maar dan loopt er wel veel in de soep, en bovendien worden de mensen om je heen er ook niet blij van, als je iedere dag een paar uurtjes meditatief de binnenwereld aan het verkennen bent.

Puntje aan de horizon - infaden en daarna weer uitfaden (1)
Als een soort compromis leek het me zeker het proberen waard om in ieder geval voor- en na een bepaalde actie een kort moment van verinnerlijking te pakken. Ik zit dan te denken aan 10 seconden ervoor en 10 seconden erna.

Ik kan een voorbeeld noemen: ik las en verstuurde een mail. Vooraf maakte ik een fade-in waarin ik me zo voorstelde dat vanuit de verte de persoon dichterbij kwam, vanuit een puntje tot vlak voor je. Vervolgens besteedde ik mijn energie aan het mailtje en na het verstuurd te hebben, zag ik de persoon en de mail weer verdwijnen ver aan de horizon. Daarna even kort stilstaan bij wat het met me doet, of ik nog iets voel of moet denken, en dan is er weer ruimte voor iets nieuws.

Je zou eens kunnen proberen om op deze manier ook internet te gebruiken, waarbij je tussen de verschillende websites ook uit- en infade. Stel je voor dat je op die manier als het ware op een soort meditatieve manier aan het surfen bent.

BRONNEN
(1) Het plaatje trof ik aan op Voorinspiratie.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten