zaterdag 30 oktober 2021

Het belang van Afstemming na het Ontwaken

 

In mijn ervaring is het denken en voelen een proces dat een bepaalde frequentie heeft. Zo kun je op sommige momenten de meest prachtige gedachten hebben die gepaard gaan met gevoelens die daar heerlijk mee resoneren; de combinatie van nieuwe (innerlijke) ontdekkingen met daarbij een ruime ademhaling een een tevreden hart is voor mij echt de top in het leven momenteel. 

Dit is echter een proces dat niet zomaar op dit niveau blijft. Zo moet je oppassen voor allerlei 'aanvallen' vanuit wat je je 'ego' zou kunnen noemen (1), maar wat ook een moment van oplettendheid is vereist bij het wakker worden. Het gebeurt me regelmatig dat ik als het ware een hele octaaf lager trillend wakker word. Het is dan zaak om je daar bewust van te zijn en er vooral niet te lang in te blijven hangen.

In die zin is het verstandig om op te staan of ergens even te gaan zitten om je vervolgens af te stemmen op die hogere frequentie, en al snel kan het gebeuren dat je lichaam zich weer aanpast, misschien enkele helende gapen, en dan kun je de dag weer goed beginnen :)

Ik zag dat ik 7 jaar geleden ook al eens over afstemming heb gesproken in combinatie met meditatie. De tip was destijds om je af te stemmen op het hoogst bereikte hartsniveau (2).

NOTEN
(1) Tolle (2005) De Nieuwe Aarde.
(2) https://noetiek.blogspot.com/2014/07/je-afstemmen-op-je-hoogst-bereikte.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten